Lewisporte naar St. Mary's

30 juni 2015 - Saint Mary's, Canada

Dag 27

30 juni

Na het ontbijt zijn we op bezoek gegaan bij facebook vriendin Diana Davis, zij is degene die alle meldingen van ijsbergen bij houdt. Heel handig en we zijn haar ook erg dankbaar hiervoor. Het was meteen gezellig en zoals ik al dacht is het een gezellig mens dat lekker haar zelf is een haar huis is lekker rommelig, love it Diana :-) Na gezellig wat te hebben gekletst moeten we echt verder want we hebben nog heel wat te rijden.

IMG_0001

Na een dikke knuffel stappen we weer in de auto en rijden we richting Terra Nova Nat. Park en nemen bij het visitors centre een bakkie. En weer de auto in, het meeste hebben we al gereden dus Nickelback op 10 en gaan met die banaan (try to googletranslate that Diana hihi). Er is een weg die van de hoofdweg af gaat en na 28 km er weer op komt en die heet Osprey trail. Een osprey is een visarend en die zouden we hier kunnen zien. Helaas niet dus.

IMG_0010 IMG_0003

Gelukkig kunnen we ons volgende B&B The claddagh Inn snel vinden en als we binnenkomen zien we (ger) een barretje en drank dus dat zit wel goed. We gooien de spullen op de kamer en we nemen lekker wat te drinken. Ger een Iceberg bier en ik een zelf gemaakte ijsthee van rode besjes.

IMG_0011 IMG_0013 IMG_0019 IMG_0022

Daarna nog even wat foldertje gekeken en de route voor morgen uitgestippeld en toen weer het kroegje in tot het avondeten. We moesten dit van te voren reserveren en omdat we dachten dat is wel handig hebben we dat maar gedaan dan hoeven we de deur niet meer uit. Dat was een goede beslissing. We kregen een 4 gangen diner met als hoofdgerecht gevulde kip in spek met worteltjes en aardappelpuree. Als toetje heb ik roodfruit met crunch (warm) met ijs. Zo dat was me een partij lekker, nu dus maar weer uitbuiken op bed en dames voetbal Amerika tegen duitsland kijken. Morgen is het hier canada dag 1 juli, een feestdag en daarom een uitgebreider ontbijt. Moet er nu nog ff niet aan denken pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

1. Ivonne Braad-Baartman:
    1 juli 2015
    He dat is leuk. We sliepen ook in de claddigh inn, heerlijk eten en een verwen ontbijt. Wij zitten nu in baddeck. Op het balkon met sangria en biertje.
  2. Martha:
    1 juli 2015
    Ziet er erg mooi uit jullie B&B hoor nog het laatste weekje zeker nou lekker genieten maar.
    groetjes uit holland heeeeeeeel erg heet 27 graden en voor vrijdag 34 graden en zaterdag nog het heter niet echt lekker erg benauwd.
  3. Ivonne Braad-Baartman:
    1 juli 2015
    Vraag aan de eigenaresse waarje leker kunt eten in petty harbour. Wij zijn er twee maal geweest, vlakbij st john
  4. Nelleke barten krijgsman:
    2 juli 2015
    eten in de claddagh inn is echt verrukkelijk Ivonne

martha we zijn zaterdag weer thuis dus dan is de zomer net begonnen hihi groetjes xxx
  5. Ivonne Braad-Baartman:
    2 juli 2015
    Wij wachten nu op het vuurwerk. Vandaag puffintour gedaan met schitterend weer. Morgen cabottrail. Route staat in tomtom.
    Overmorgen naar pictou voor overtocht naar pei.geniet nog van jullie laatste dagen
  6. Nelleke barten krijgsman:
    2 juli 2015
    wij vrijdag de puffin whaletour in witless bay en dan naar huis. nog veel plezier
  7. Ivonne Braad-Baartman:
    2 juli 2015
    Veel plezier en hopelijk wat bultruggen te zien. Daarna iets eten in petty harbour. Goede terugreis. Wij gaan naar pei en daarna bay of fundy en volgende week zaterdagavond terug naar huis
  8. Nelleke barten krijgsman:
    3 juli 2015
    jullie ook goede reis verder, fundy bay is erg mooi

martha bedankt xxx