St. mary's naar Witless bay

2 juli 2015 - Witless Bay, Canada

Dag 29

2 juli

Gisterenavond hebben we in de verte het vuurwerk voor CanadaDay in de verte gehoord. We hadden geen puf om nog naar het dorp te rijden. De zonsondergang vanuit de B&B kon er nog net af.

IMG_0002

Vanmorgen weer een zalig ontbijt, we hadden de hele ontbijtkamer voor ons zelf. Hierna de zooi weer in de auto gegooid en zijn we weer naar St. Vincent gereden om te kijken of de walvissen er nog zijn. En ja hoor, ongelofelijk hoe dicht ze bij de kant komen. Ger heeft mooi gefilmd hoe ik op het strand sta te trachten de walvissen te fotograferen en de walvis vlak voor me.

IMG_0009

De lucht begint een beetje te betrekken maar het is nog steeds niet koud en bijna geen wind dus prima te doen. We moesten toch weer verder dus hup de auto in en rijden maar. De weg gaat hier eerst langs het strand dan wat bos en daarna is er een oneindigende toendra waar volgens de bordjes cariboe=rendier moet leven. We zien ze helaas niet maar het landschap is zo ook al erg indrukwekkend.

IMG_0046

Ger zijn caffeiine gehalte is te laag en kan niet stoppen met gapen dus bij het eerste de beste bordje Restaurant stoppen we voor koffie, en godzijdank goede koffie. Er komt een stel binnen die we ook al zagen bij de walvissen en zij hebben wel cariboe gezien dus toen hebben we de koffie op gedronken en zijn terug gereden. Op de plek waar zij ze gezien hadden zien we inderdaad in de verte de cariboes lopen een moeder met jong, wel wat ver maar ok we hebben ze gezien. We rijden nog een stukje verder en daar zien we er twee wat dichter bij.

IMG_0047  IMG_0055

We besluiten nog even naar het eind van de weg te rijden en daar is weer een mooie baai met duikende gannets.

IMG_0059

Daarna rijden we weer terug naar het restaurant voor nog een bak koffie en iets te eten. Vervolgens gaat onze weg nog een deel door de toendra en langzaam komen er meer bomen. Hoe verder we de kust weer naderen hoe meer mistflarden we weer zien. In witless aangekomen is het erg mistig maar we vinden onze B&B toch. Elaines B&B ligt prachtig boven op de rotsen met uitzicht over de baai, zee en een eiland. Helaas is er niet veel zicht maar we hopen morgen ochtend.

IMG_0016 IMG_0020

Hier zagen we oude bekende terug die we ontmoed hadden in the tickle inn. We kletsen wat en gaan dan naar onze kamer om de koffers vast te organiseren. Als we net klaar zijn kijk ik naar buiten en hoor een vogel ernstig piepen en zie hem gek vliegen. Dan zie ik al waarom er zit een kat maar de kat kijkt ergens anders naar dus ik volg zijn blik en wat zie ik??????

IMG_0013

ahhhhhhh otters, er zitten otters onder de schuur van het huis. Drie stuks en ze lopen over het grasveld onder ons raam naar de zee. Wat een te gek extraatje.

IMG_0005  IMG_0011

Vannacht ons laatste nachtje en morgen de laatste dag van onze vakantie. Eerst nog walvistochtje en dan naar St. john's

1. Ivonne Braad-Baartman:
    3 juli 2015
    Gaaf dat jullie die walvissen van de kant kunnen bekijken. Wij hebben in 28 graden de cabottrail gereden. Mooi. We hebben er 10 uur overgedaan en zijn nu moe
    Veel plezier op je walvistocht en hopelijk zien jullie wat staarten, want dat ishet toch wel
  2. Martha:
    3 juli 2015
    Oke het zit er bijna op kom veilig thuis en als je alle foto,s hebt uit gezocht zien we wel het album kan niet wachten.groetjes uit rucphen
  3. Paul:
    3 juli 2015
    Mooie afsluiting met de walvissen, kariboes en otters! Wens jullie veel inpakplezier en een hele voorspoedige reis; trek maar iets heel luchtigs aan :-)
  4. Marlies:
    4 juli 2015
    Goede reis terug en tot snel!