cow head naar lewisporte

29 juni 2015 - Lewisporte, Canada

Hier eerst de foto's van de zonsondergang van gisteren avond. Lekker geslapen en weer vroeg wakker, maar weer even een foto van onze voortuin gemaakt (zoals ger het noemt) en na het ontbijt weer op pad.

IMG_0006 IMG_0014 IMG_0018 IMG_0027 IMG_0030

Het voordeel van de weg weer rijden is dat we de bergen die op de heen weg in de mist zitten nu wel goed kunnen zien. We rijden we nog even naar  de vuurtoren van Norris point. Een man op de parkeerplaats zegt dat er een moose mama met kind zit. Natuurlijk gaan we opzoek maar helaas niet gevonden alleen voetsporen.

IMG_0032 IMG_0033 IMG_0036

Gelukkig zijn de vuurtoren en de bergen er achter wel goed zichtbaar. We rijden nog een stukje verder en daar zien we dit keer wel Tablelands en we maken nog maar een foto. Je kunt nu goed zien hoe apart het landschap hier is. Tableland is een deel van de aarde dat omhoog gekomen is en je goed de structuur van het binnenste van de aarde kunt zien.

IMG_0046

We doen een kleine wandeling in Gros morne naar een watervalletje en dan gaan we kilometers maken.

IMG_0064 IMG_0071 IMG_0075

We zien nog wel een bald eagle onderweg en als we de moed al op gegeven hebben om een moose te zien staat er een langs de weg, natuurlijk zit het fototoestel al weer in de tas. Onderweg halen we even lekker een ijsje en rond half 5 zijn we bij de B&B. Ik check in daarna rijden we nog even een stukje verder want hier moet nog een ijsberg zijn. Misschien wel de laatste die we zien dus we zoeken hem even op. Het is een groot vierkant blok en ligt we wat uit de kust en we kunnen niet dichterbij. Nou ja we hebben hem gezien.

IMG_0081 IMG_0086 IMG_0098

Daarna eindelijk iets gegeten zonder patat namelijk chinees en een mac flurry na. Zo dat wordt weer uitbuiken in de kelder van de b&b waar onze kamer is.

IMG_0105

1. Martha:
    30 juni 2015
    Wat is een moose mama een soort hert ?
    groetjes martha
  2. Nelleke barten krijgsman:
    30 juni 2015
    een moose is een eland :-)
  3. Marlies:
    1 juli 2015
    Ook ik vroeg me al af wat een moose zou zijn...wilde het straks opzoeken maar je hebt dus het antwoord al gegeven. Jammer dat ze er niet meer was met haar kleintje. Prachtige foto's weer, mooie lucht, imposante ijsberg, nice joke, groetjes, marlies