Onion bay to Cow head

28 juni 2015

Dag 25

28 juni

Vanmorgen was ik om 4 uur wakker en omdat ik gehoord had dat de zonsopkomst dan ongeveer zou zijn ben ik maar even opgestaan.  De camera gepakt en door het raam en heel even in de pyama naar buiten voor een foto. Het strandje zit vol meeuwen, waarschijnlijk is de caplin gearriveerd. Ik kijk nog voor walvissen maar helaas die zijn er niet. Daarna weer snel onder de wol.

IMG_0002  IMG_0005  IMG_0021

's morgens een zalig ontbijt met van alles en nog wat. Ook een warm soort wentelteefje maar dan anders. Met ei, cheese cake, besjes en brood of deeg. Nog een beetje warm en erg lekker.

IMG_0019

Daarna de blog bijgewerkt en de spullen weer in de auto gedaan. Toen moesten we afscheid nemen van David en Barbara. Ik betaal de rekening 160 canadese dollars=120 euro en dat is voor de overnachting, avondeten en ontbijt en een onvergetelijke avond met zang en walvissen. Nou geen geld toch. Ik krijg van David nog een kaartje met een mooie newfoundlandse tekst en de tranen schieten me in de ogen. Ik geef hem een dikke knuffel en dan moeten we toch echt weg. Wat een bijzondere man, die zal ik niet gauw vergeten.

tickle-inn-at-cape-onion

Ja toen weer op pad. Het vervelende van de noordelijkste top van Newfoundland is dat je alleen dezelfde weg terug kunt nemen. We hebben de 2 dagen daarvoor al het meeste gezien en we vinden nog 1 stuk weg dat anders gaat en meer door het binnenland ipv langs de kust. We hopen toch nog een Moose te zien maar helaas niets. Wel nog een Bald eagle.

IMG_0028 IMG_0033 IMG_0035 IMG_0039 IMG_0043

Onderweg kijken we of we nog ergens naar het water kunnen dan wel meer of zee maar dat is er niet erg dus we besluiten door te rijden naar cowhead en in te checken. Ik wist niet meer waarom we het Shallow Bay motel had gekozen maar als ik binnenkom is er in de kamer een jaccuzzi en een (nep) houtkacheltje.

IMG_0054  IMG_0057 IMG_0055

Het uitzicht weer schitterend met de zee op een paar meter voor het raam. Als we binnen komen is het laag water maar al gauw zien we het water dichterbij komen. Ik ga lekker even in de jaccuzzi en daarna gaan we een hapje eten. Na het eten even een stukje het dorp in maar op een paar B&Bd na is er eigenlijk niet veel.

IMG_0062  ger bij een van de kleine autootjes

Wel een klein theatertje maar daar komt iets met gedichten dus dat ligt ons niet zo. Terug op de kamer ben ik dit aan het typen en maak ik  foto's van de zonsondergang en ger zit  vanuit de luie stoel de zonsondergang  bewonderen. Zo maar weer snurken IMG_0058

1. Martha:
    29 juni 2015
    wel lekker zo.n jacuzzi en nu het laatste weekje ingegaan toch.
    geniet nog maar lekker straks moet je weer terug naar het drukke leven in nederland even wennen zeker.
  2. Nelleke barten krijgsman:
    30 juni 2015
    ja dat wordt weer ernstig wennen martha :-)