De voorbereiding voor de reis naar Atlantisch Canada

3 maart 2015 - Den Helder, Nederland

Wist je dat . . .

Door een spotje op Travel channel "wist je dat . .  Nova Scotia" kwamen we vorig jaar op het idee om naar oost Canada te gaan in 2015. Mijn eerste gedachte was "zou dat wel zo mooi zijn als west Canada" maar na het nodige google werk zag het er toch wel veel belovend uit. Om ideeën op te doen zijn we opzoek gegaan naar bestaande reizen om daar uit onze route te selecteren. Eerst hadden we het idee om via Toronto en de Niagara watervallen door Nova Scotia naar Newfoundland te gaan maar daar ging toch wel veel tijd in zitten en extra kosten voor de auto. Als je een auto huurt in een plaats en hem inlevert in een andere plaats (in een andere staat) dan kost dat heel veel extra. Daar kwam nog bij dat we met de auto op de ferry naar Newfoundland moesten en ook dat is prijzig. Toronto als begin punt viel af. Dus was het volgende idee een retourvlucht Halifax, daar een auto huren en met de ferry heen en weer naar Newfoundland. we wilde de vlucht en auto huur via een reisbureau doen en dit hebben we uiteindelijk gedaan via Travel World/Travel Canada. Een opmerkzame medewerkster (Lianne Boerma) wees ons erop dat we op Halifax konden vliegen, daar een rondje Nova Scotia en Newbrunswick maken dan terug naar Halifax en vandaar naar St. John's op Newfoundland vliegen en daar rondrijden en vanaf St. John's weer terug naar Nederland. St. John's zou dan als tussenstop dienen en geen extra kosten opleveren. Prima idee en dat hebben we dan ook meteen besproken. Nu stonden dus de vluchten, autohuur (2x) en de eerst overnachting in Halifax vast. Volgende stap is onze route bepalen en de overnachtingen vastzetten want als we dat niet doen dan blijven we veelste lang op 1 plaats hangen :-)

1. Nelleke barten krijgsman:
    test reisblog