Dag 6 Sneeuw en zon

11 juni 2018

De herrie van de jeugd viel vannacht reuze mee mede omdat het hooste van de hemel. Lekker geslapen en weer vroeg wakker. Op ons gemak de yoghurt met de dure aardbeien gegeten. Ok ze zijn wel lekker.

Langzaam zien we het camp voor ons wakker worden en aan alle kanten lopen lui in hun blote bast rond. Het was bewolkt maar niet koud. Bij de great soca gorge kijken we nog ff omdat er veel water gevallen is. Het water is er nu veel woester maar minder blauw.

SAM_1356 SAM_1358 SAM_1354

Toen zijn we nog naar het hotel gereden waar Ger en Mike vorig jaar gelogeerd hebben. Daar hebben we onder de druivenstruik een lekker bakkie genomen. Dan gaan we verder naar Bovec en kopen een retour kaartje voor de kabelbaan. Deze gaat in 3 etappes naar een hoogte van 2200 meter. Het duurt best lang maar dat is niet erg want we hebben een schitterend uitzicht op de bergen rond om ons heen.

SAM_1359 SAM_1361 SAM_1367 SAM_1370 SAM_1371

De bomen worden steeds minder en op een gegeven moment krijgen we allerlei ijsvelden te zien. Bij het eindpunt stappen we uit en staan we meteen in de sneeuw. We lopen een stukje omhoog wat niet mee valt in de sneeuw en op die hoogte. Het is een schitterend gebied en ’s winters moet het hier prima skiën zijn denk ik. We kijken of we nog ergens een beter uitzicht punt zien maar dat is echt te ver lopen voor ons. Dus we kijken waar we staan nog even goed rond en zien allerlei mensen glibberen en glijden. Ook zijn er lui die, met de juiste materialen, verder de berg op klimmen en we zien ze zelfs op een gegeven moment boven op de berg verschijnen. Langzaam zien we de wolken plaats maken voor een blauwe lucht en het is zalig weer boven op de berg. Geen wind dat scheelt al een hoop.

SAM_1374 SAM_1382 SAM_1383 SAM_1387 SAM_1390 SAM_1397

We zien dat er boven op het gebouw van de kabelbaan een panorama dek is dus we glibberen naar beneden en bereiken heelhuids het panorama dek. Hier heb je een goed uitzicht over het dal en de bergen rond om. We staan hier lekker in het zonnetje maar dan gaan we toch maar naar binnen om even een broodje te eten.

SAM_1404 SAM_1414 SAM_1417 SAM_1420

Toen gingen we weer terug met de kabelbaan. Mooi hoor, je kunt goed in de diepte kijken en langzaam komt het dal weer in zicht. Het was inmiddels ook beneden erg mooi weer. We reden naar Kobarin waar een soort kerk staat met allerlei boogjes. Als we daar aankomen zien we dat dit een monument/massagraf is van italiaanse soldaten uit de 1ste wereld oorlog. We zouden ook naar het museum maar het is inmiddels zo warm dat we daar geen zin in hebben.

SAM_1424 SAM_1425 SAM_1427

Ger wil dat ik een scenic flight ga maken maar ik wil niet alleen en het kost 150 euro dat vind ik te veel. Het raften lijkt me wel leuk maar om dat nu in mijn uppie te doen daar heb ik geen zin in en Ger mag dat niet met zijn ICD dus we gaan nog maar ergens iets drinken en rijden dan terug naar de camping. We zijn nog maar net terug en denken er aan even bij de rivier te gaan zitten maar dan zien we dat er weer donkere wolken rond de bergen hangen. Het koelt dan wel weer af, dat vond ik wel prettig maar ja ook weer behoorlijke regen. We hadden geen boodschappen gedaan omdat we weer naar het restaurantje zouden gaan maar ja dat is niet ver maar in de regen……

Als het ff droog is wagen we het toch maar en we komen droog aan. Alle jeugd van de camping komt daar ook binnen druppelen en die verdwijnen in een bij gebouw. We eten weer lekker maar dan begint het weer te regenen. Nog maar een biertje voor ger en ik een cappucino maar dan moeten we toch terug naar de camping. Lekker hoor alles nat maar de tent houdt het prima dus we zitten droog en straks maar lekker in bed een serie kijken denk ik.

1. Carmen Blaauboer:
    12 juni 2018
    Ziet er fantastisch uit, Nelleke. Genieten met z'n tween! Hier nu eindelijk minder weer, fris en grijs. Zijn we niet meer gewend...