Gros Morne National Park

25 juni 2015 - Norris Point, Canada

Dag 22

25 juni

Vanmorgen regende het en hingen de bergen in de mist. We zouden wat wandelingetjes doen maar dat besluiten we maar niet te doen. Dus veranderen we de plannen en rijden we de weg door Gros Morne door waar onderweg de nodige werkzaamheden zijn om de weg goed te krijgen voor dat het hoogseizoen hier begint. De weg is met mooi weer vast schitterend, nu is hij meer mysterieus.

IMG_0023 IMG_0026 IMG_0035

We rijden eerst naar Woody point gereden waar nog een visitors centre is. We halen daar wat foldertjes op en besluiten maar niet de vaartocht door Green pond brook te doen want je ziet niet veel. Daarna rijden we naar Norris point, dit is een leuk dorpje langs de kust. We rijden eerst naar de vuurtoren maar nu regent het wel wat hard.

IMG_0039

We bezoeken nog even een glass galary waar ze leuke glaswerkstukken hebben o.a. vissen en vogels van glas. Leuk maar erg duur. Daarna kunnen we kiezen uit 3 verschillende restaurantjes, wat een weelde. We eten wat bij Sunset restaurant een leuk klein tentje waar ik een taco salade neem en ger een mandje kippevleugeltjes. Lekker hoor.

IMG_0041

Daarna rijden we weer terug en het is nogsteeds mistig dus nu zitten we in een (lege en ongezellige) kantine van de camping maar ja hier hebben we wifi  en bier hihihi. Straks maar weer de laptop op tafel en de voetjes op de stoel rookie blue kijken. IMG_0042

1. Martha:
    25 juni 2015
    Jammer maar het mooie weer is nu bij ons sorry.
  2. Paul:
    26 juni 2015
    Erg mooi, die natuur daar, zowel aan land als in zee maar het lijkt me inderdaad af en toe wel lekker om een bewoonde wereld met bier, finger food en wifi tegen te komen :-)
  3. Ivonne Braad-Baartman:
    26 juni 2015
    Zien we jullie misschien toch de 28 ste opde pondboottocht.
    Ga zeker naar de vogelrots,wij hadden daar regen, maar het is zo indrukwekkend. De hele irishloop. Ookde baccalieu route is mooi. Minke en fin whale gezien met gatheralls in bullsbay.wegaan nu naar gambo en dangrossmorne
  4. Nelleke barten krijgsman:
    26 juni 2015
    Wij zijn naar western brook pond gelopen maar hebben de boot toch niet gedaan. We willen misschien nog een walvis toch doen en dat wordt allemaal wat prijzig.
  5. Ivonne Braad-Baartman:
    27 juni 2015
    Walvissen zijn niet gegarandeerd, er zijn er een paar gearriveerd, maar wel 2 weken later dan normaal. Bij ons op de boot vonden ze de pond tochtkwa natuur veel mooier. En je leeft helaas maar 1 keer, pakken wat je pakken kan
  6. Nelleke barten krijgsman:
    30 juni 2015
    en hoe was de boot tocht ivonne? waar gaan jullie nu naar toe?
  7. Ivonne Braad-Baartman:
    1 juli 2015
    Boottocht was mooi, schitterend weer allen keiharde wind