caledonia naar digby

7 juni 2015 - Digby, Canada

dag 4

7 juni

Yes het is gelukt om wakker te blijven tot het donker werd, op een klein tukkie op de bank na. Gewapend met een zaklampje ben ik om 11 uur het plankenpad naar de rivier op gelopen. Ik ben zo blind als een tapir in het donker dus bedenk maar eens hoe soepel dat ging :-). Langs de rivier staan stoelen en daar ben ik gaan zitten en inderdaad wat een schitterende sterren hemel, met een kakofonie van vogelgeluiden om me heen leek het wel of ik in de tropen zat. Toen weer terug naar de cabin, gelukkig snel gevonden en lekker naar mijn bedje.

Vanochtend al weer vroeg wakker na een zalige nachtrust, ondanks de "herrie"van de vogels. ik heb het opgenomen maar denk niet dat ik het hierbij kan zetten. Helaas vandaag alweer afscheid nemen van onze cabin aan de rivier, we hebben het hier zalig gehad maar de reis gaat verder. Vandaag gaan we richting Digby, hier kun je in 2 uur naar toe rijden maar wij besloten de lighthouse route te volgen. Dus op naar Liverpool voor de eerste vuurtoren. Hier staat een hele apart vuurtoren, het is meer een huisje met een dakje waar het licht in zit. Helaas zijn we hier veelste vroeg, zeker op zondag dus alles is nog dicht en wat nog erger is nergens een bakkie koffie te krijgen.

IMG_0004

Vervolgens op naar Kejimkujik Seaside park. hier zouden we een wandeling naar de kust maken maar in het begin hing er een bordje 'beware bear on site". Oeps en nu?? Ger zei we gaan gewoon dus op naar een wandeling van 2 km heen en 2 km terug dat moet lukken. Hmmmmmm toch wandel je dan niet prettig hoor want je loopt tussen hoge stuikjes zonder uitzicht dus een beer kun je zomaar tegenkomen brrrr. Iets over de helft was een uitkijk punt en vanaf daar zagen we al dat het niet het risico waard was om verder te lopen en aangezien ger ook een slecht dag had en weinig puf zijn we toch maar omgekeerd, wat een watjes hé.

IMG_0009

Inmiddels nog steeds geen koffie gehad dus op naar de volgende plek Lockeport. Hier stond heel in de verte een klein vuurtorentje op een eilandje en we hebben een half uur rond gereden opzoek naar een bakkie en uiteindelijk vonden we de white gull goed weg gestopt tussen de visserij bedrijvigheid. Hier hebben we een bakkie slootwater genomen en een lekker broodje, ook de Canadezen kunnen geen koffie zetten hoor. maar ja, het leek een beetje op koffie.

Toen de tomtom maar ingesteld op Digby dat was nog een paar uur rijden, de lighthouse route viel ons tegen want de weg was erg saai en voor iedere vuurtoren moest je weer een eind van de weg af. Dus hebben we maar de snelweg genomen, ook erg saai maar ja dat gaat wel wat sneller. Onderweg nog een lekkere ijsthee en Pepsi gedronken in Yarmouth langs de historical sea side bij Rudders, moet een bekende plek zijn hier in de buurt. Rond  5 uur kwamen we bij onze eindbestemming van vandaag The Bayside in in Digby.

Ik had gekozen voor een room with bayview en dat was de kamer zeker. Een groot raam in het midden van de kamer met uitzicht over het water.

IMG_0040

Het was vandaag weer schitterend weer, zelf 22 graden gehad en het water van de baai was spiegelglad. De spullen naar boven gebracht (koffers maar in de auto gelaten want 2 trappen op met koffers ging ger niet trekken).

Toen lekker op ons gemakje naar het haventje gewandeld en lekker in het zonnetje gegeten met uitzicht over de vissersvloot. Nog gezellig zitten kletsen met mensen uit Ontario en na het toetje nog een stukje gelopen en wat gedronken in een klein cafeetje waar een enthousiaste jongen vol op kletste over voetbal en de FIFA. Hij hoopt dat de wereld kampioenschappen naar nl en belgie gaan.

IMG_0048

toen was het alweer het einde van de dag en zitten we nu op onze mooie room with a view waar we na twee dagen eindelijk weer wifi hebben.

foto's moeten nog op de laptop dus die volgen later

1. Charlot:
    8 juni 2015
    Leuk om jullie zo te volgen! Gelukkig is het weer opgeknapt dat wandelt toch een stuk lekkerder.
  2. Paul:
    8 juni 2015
    Waardeloos van Mike z'n toestand en hoop echt dat de soep niet zo heet wordt gegeten ......Zo te lezen vermaken jullie je prima :-) en kan Gerrit na terugkomst een hele nieuwe garderobe aanschaffen, 6 maten kleiner :-) Kijk je wel uit met 'm Nel, een marinier zal het nooit worden :-) Is het misschien een idee om zelf een klein koffiezetapparaat te kopen want geen koffie's morgens ... Veel pret nog tussen de beren, bevers en kolibries.
  3. Carolien:
    8 juni 2015
    Kijk uit voor de beren en andere beesten maar de grootste beer heb je bij je hihi. Veel plezier met wandelen xx
  4. Hilda:
    8 juni 2015
    wat leuk dat jullie ook in Kejimkujik zijn geweest. Inderdaad heel veel vogels. Gaan jullie ook naar de bay of Fundy? Vond ik ook heel indrukwekkend met die grote verschillen tussen eb en vloed.
  5. Nelleke barten krijgsman:
    9 juni 2015
    ja paul ik doe heel voorzichtig met hem want het is wel een grote beer (caro) maar als de rikketie op 35 blijf bij het wandelen dan heeft hij niet veel puf. vandaar in fundy bay (Hilda) terug maar de super toerist uitgehangen en met een shuttlebusje terug gereden, het is niet anders. thanks voor het meeleven xxx