Digby naar Hopewell cape

8 juni 2015 - Hopewell Rocks, Canada

dag

8 juni

Lekker geslapen en weer vroeg wakker. Toen deden we de gordijnen open en WOW wat een uitzicht. Zonsopkomst over een bay met spiegelglad water, kijk dat is een goed begin van de dag.

IMG_0004

Een lekker ontbijt in een oud engelse kamer en daarna de spullen pakken en op richting Hopewell rock motel. Vandaag zou een reisdag zijn en een behoorlijk lange ook. Er gaat een ferry vanuit Digby naar de overkant maar die is erg duur en gaat alleen om 8 uur en 16 uur en we hadden thuis besloten niet te reserveren maar om te gaan rijden. We hebben weer getracht de weg langs de kust te volgen maar ook hier is de weg vrij saai dus het was ff doorzetten. We hadden gedacht dan stoppen we wel ergens bij de baai maar het is ten eerste maandag morgen, ten tweede nog niet het zomer seizoen en ten derde er is daar gewoon geen restaurant te bekennen. Na drie uur rijden en de plas ophouden bood de macdonalds in truro ons een rustpuntje. Toen door naar Moncton en de snelweg af richting Hopewell cape. Ons motel licht er leuk bij en we zijn blij dat we er zijn.

We hebben de spullen naar binnen gebracht en daarna zijn we naar Fundy bay gereden want het is nu hoog water en kunnen we foto's maken om te vergelijken hoe laag het water morgen om 12 uur is.

IMG_0034      IMG_0031   hoog water

Daarna nog ff gezocht naar een tent waar bier te krijgen was, tien minuten rijden aan de linkerkant werd ons verteld. Nou niet te vinden hoor. Onderweg wel een groep roofvogels gezien.

IMG_0052

Inmiddels was het half zes en zijn we maar wat gaan eten in het restaurant naast het motel, helaas voor ger geen bier. Dus maar lekker naar de kamer en daar uitpuffen en de blog bijwerken.

mike is bij de cardioloog geweest en moet begin juli de nieuwe cardioversie, hopelijk als we net thuis zijn. 18 juni beslissen ze of hij bij de marine mag blijven duimen jullie met ons mee

1. Marlies:
    9 juni 2015
    Wat een prachtige foto's, geweldig hoor...jullie genieten er enorm van he?
    Groetjes,
    Marlies
  2. Nelleke barten krijgsman:
    9 juni 2015
    ja hoor marlies, doen we zeker xxx
  3. Paul:
    9 juni 2015
    Zal zeker duimen voor Mike! Behalve een koffiemachientje dus in het vervolg ook een 6-pack achterin Geniet verder van de mooie omgeving
  4. Carmen:
    9 juni 2015
    Spannend weer voor Mike, we duimen/branden kaarsjes/doen schietgebedjes...
  5. Carolien:
    11 juni 2015