van halifax naar caledonia

7 juni 2015 - Caledonia, Canada

IMG_0826 vlakbij Peggy cove

Dag 2

5juni 2015

Gisterenavond hebben we tot 9 uur kunnen rekken maar toen vielen we toch echt in slaap. Met als gevolg dat we ’s morgens om 3.50 uur klaar wakker waren.

We konden niet meer slapen dus hebben we lekker rustig aan gedaan, even lekker gedoucht en gekeken wat we vandaag gingen doen. We besloten niet in het hotel te ontbijten want dat is erg aan de prijs. We zijn opzoek gegaan naar een wallmart en daar hebben we wat brood e.d. en avondeten gehaald. Het plan was onderweg te ontbijten maar dat kwam er niet van dus zijn we naar Peggy cove gereden en hebben we daar zalig ontbeten. IMG_0838Peggy cove kwam voor in het filmpje op travelchannel  voor en hier staat 1 van de vele vuurtorens van de lighthouse route dus die moesten we natuurlijk even zien. Het was schitterend weer en weinig wind dus we konden lekker rondlopen en mooie foto’s maken.  Daarna zijn we langs de schitterende kust naar lunenburg gereden. Dit staat bekend om zijn mooie oude huizen. Inderdaad erg mooi maar een cappuccino was daar 4,20 euro. . . . .

Vervolgens hebben we de tomtom ingesteld op mersey river chalets and nature retreat.IMG_0873 De weg er naar toe was mooi maar vrij eentonig. Een beetje zoals door zweden rijden boom, meer, boom, meer maaaaar als je dan van de weg af gaat, een onverharde weg op en daar liggen de chalets langs de river in het bos nou dan was het de reis meer dan waard. Onze cabin is klein maar heel knus met een hout kacheltje en een klein keukentje. Buiten op de veranda hangt een voederbakje voor hummingbirds=kolibries en ja hoor die komen regelmatig op bezoek. Een klein min puntje zijn de ladingen muggen dus de autan in de aanslag en de azaron op zak. Langs de Mersey river loopt een boardwalk=plankenpad dat hebben we gewandeld en wat is het hier mooi, en stil. Je hoort alleen de vogels  en de waterversnelling . op verschillende plekken staan stoelen en tot dat de muggen ons vinden zit je daar lekker.

In het huisje kunnen de ramen open want er zitten overal horretjes voor dus de muggen kunnen niet naar binnen. Het zonnetje schijnt nog steeds dus we zitten hier prima tot overmorgen. Er is voor morgen regen voorspeld dus ff afwachten wat we gaan doen, mocht het te hard regenen dan gaat de kachel aan en lekker ff bijkomen.

IMG_0898

1. Hilda:
    8 juni 2015
    We hadden ook last van muggen e.d. op Nova Scotia. Heb je geen Deet bij je?
  2. Bert:
    8 juni 2015
    Ziet er allemaal goed uit.

Groet, bert