Salmon cove naar Traytown

19 juni 2015 - Salmon Cove, Canada

Dag 16

19 juni

Vannacht geslapen als een stuk schutbeton en vanmorgen weer vroeg op. Ik ging even uit het raam kijken om te zien wat het voor weer was. Het zag er lekker uit, alweer een zonnetje en ff kijken of er een ijsberg is hihi zal wel niet maar JA HOOR voor de ingang van de cove ligt gewoon een hele mooie ijsberg te glimmen in het zonnetje. Gauw de broek aan en mijn vest over mijn pyamashirt, camera mee en naar beneden. Wat een schitterend gezicht zo'n knal witte ijsberg op het diep blauwe water. Natuurlijk foto's gemaakt en gefilmd en de truk met de verrekijker en mijn mobiel geprobeerd en dat werkt echt.

IMG_0003  IMG_0006 20150619_071454 ok niet helemaal scherp maar als je bedenkt dat ik met mijn neus het knopje aan geklikt heb hihi. probeer het maar eens een zware verrekijker het gat van je camera van je mobiel in de verrekijker houden dan nog richten op de ijsberg en ja met welke vinger klik je dan af hihihihihihi 20150619_071744 beter dan mijn mobiel inzoomen hoor.

Onze gastvrouw had al keurig de ontbijt tafel gereed staan en we kregen blue berry pancakes, gebakken aardappeltje, worstjes en toast. Door de buurvrouw zelfgemaakte jam in 4 smaken, mmmmmmm.IMG_0009

We krijgen gezelschap van 2 mensen uit Ontario die ons vertellen dat we erg moeten oppassen voor de potholes. Mijn facebook vriendin Hilda had me ook al gewaarschuwd dus dat gaat wat worden. Gisterenavond had mijn andere facebook vriendin Diana al een oproep gedaan waar er ijsbergen waren gesignaleerd en die had ik genoteerd op een kaartje, niet wetende dat er vanmorgen gewoon een voor de deur zou liggen.

20150618_230511

We houden ons toch aan het plan om naar onze volgend bestemming Terra Nova Nat. Park te rijden maar niet direct maar over de Bonavista penninsula. We gaan op pad en zijn benieuwd naar de potholes maar wij vinden het wel mee vallen, de wegen op Nova Scotia zijn vele malen erger. Bij de Tim Hortens ging de auto opeens in de Ho Houders (remmen) dus toen moesten we maar koffie drinken. Na een lekker cappucino gaan we weer verder. De weg is echt schitterend stijl omhoog en natuurlijk weer naar beneden, prachtige ver gezichten en overal meertjes. Ook meer rotsen zichtbaar en omdat de bomen kleiner en minder zijn kun je verder kijken en is er veel meer afwisseling dan in Nova Scotia. De eerst ijsberg die er gesignaleerd was zou in Goose cove zijn dus de tomtom ingesteld en gaan. Helaas we rijden eigenlijk zo dit dorp weer uit maar zien niets, we rijden ff een stukje verder en opeens een gil van ger "daar" en ja hoor in de bay een dorp verder drijft een mooie ijsberg. We rijden een straatje in dat dood loopt maar gelukkig precies voor de ijsberg. we stoppen in de tuin van een huis maar dat staat te koop dus we kunnen op ons gemak de ijsberg bekijken. Mooi huis trouwens en een uitzicht maar ja 's winters???? we maken even een foto met de zelfontspanner en gaan dan weer op weg naar de volgende plek in Bonavista.

IMG_0016 20150619_124919 IMG_0017

Ook hier is de weg goed te rijden en erg mooi. Op de top van het schiereiland ligt cape bonavista en hier zien we in de verte overal ijsbergen. ze zijn wel wat ver weg maar we kunnen ze redelijk zien. de kuststrook is hier erg mooi met rotsen en we lopen lekker in het zonnetje een deel over de rotsblokken.

IMG_0040 de truc met de mobiel en verrekijkerIMG_0047 IMG_0053 IMG_0060 IMG_0062

Daarna moeten we toch echt richting onze cabin want het is nog wel een stukje rijden. Langzaam aan komen er wat meer wolken en we horen op de radio dat het gaat regenen. Aan gekomen in het vakantie park is goed te merken dat het nog geen vakantie is. we hadden een kleine cabin van traytown cabins gereserveerd en deze worden gerund door de eigenaares van pinetree lodge alleen zijn wij de enige die zo'n cabin hebben gereserveerd en zijn helemaal alleen in dat deel waar de cabins staan. ze bied ons een grotere cabin aan in het park van  pinelodge en dat ziet er prima uit dus dat doen we maar. In deze cabin zit wat meer ruimte dat is wel lekker want we hebben hier 2 nachten. Onderweg hebben we boodschappen gedaan voor het avond eten en ger heeft eerst even de cabin onder de blauwe rook gezet, heel raar fornuis maar ok het eten smaakt daarna toch wel lekker. eindelijk weer een beetje gewoon eten. Vanavond maar lekker even ontspannen en morgen gaan we het nat. park verkennen.

1. Hilda:
    20 juni 2015
    advies voor vandaag bekijk Salvage dat is vanaf de cabin in Traytown een halaf uurtje rijden het is een prachtige echt Newfoundlandse dorp, nog erg autentiek. Het visitorscentre in het park is ook de moeite waard en je kunt er nog een boottocht maken naar de eagles. Ik heb twee vrienden wonen in die buurt. Carol Leehane in Eastport en Robina Anstey in Sandy Cove,
  2. Martha:
    20 juni 2015
    Super mooi nel je zal wel echt genieten je bent een echt natuurmens
  3. Paul:
    20 juni 2015
    Dat is nog eens een ontbijt: pannenkoeken, worst en gebakken piepers :-) hoor niks over al die ijsberen ... have fun :-)
  4. Nelleke barten krijgsman:
    21 juni 2015
    alleen een dode in de bibliotheek paul hihi
    ik zet de foto op facebook xxx
  5. Nelleke barten krijgsman:
    21 juni 2015
    Super mooi martha eneen rust ongelovelijk