st. peters naar Elmsdale

17 juni 2015 - Elmsdale, Canada

Dag 14 nu met foto's

17 juni

Toen we vanmorgen de verduisterende gordijnen opentrokken scheen het zonnetje ons in de ogen. Na het doe het zelf ontbijt gingen we naar buiten en daar zagen we dat het dus hard geregend had en er ook donkere wolken in de verte hangen. we gaan nog even kijken naar het beroemde kanaal maar voor ons Nederlanders is daar niet veel bijzonders aan te zien. Vandaag reden we naar Halifax en hoe dichterbij we kwamen hoe mooier het weer. Uiteindelijk in Halifax aangekomen was het 21 graden en vol op zon. we hebben even lekker op de boulevaar gelopen en op een terrasje in het zonnetje gezet. Wat een drukte zeg in zo'n grote stad, doe mij die bomen maar weer.

IMG_0004  IMG_0006

we gaan natuurlijk nog even kijken bij de Citaldel. dit keer een brits fort dat het franse fort in louisbourg verslagen had. mooie gebouwen en overal lopen nog mannen en vrouwen in ouderwetse leger kledij rond. ook zien we de wisseling van de wacht en komen de doedelzakspelers langs.

IMG_0007   IMG_0011

IMG_0014  IMG_0017  IMG_0023

dat wat dan Halifax voor vandaag, we hebben een B&B even buiten Halifax in Elmsdale omdat we niet in de grote stad willen zitten. De B&B is echt heel schattig, lijkt wel 100 jaar terug in de tijd. we moeten om te beginnen binnen de schoenen uit, hihi. nou dat doen we dan toch. de gastvrouw laat keurig zien waar alles is en we kijken onze ogen uit. er zijn 2 parlers=zitkamers waar we mogen zitten en in een andere kamer staat al heel deftig de ontbijttafel keurig gedekt. er wordt keurig gevraagd of we bacon and eggs willen morgen, nou dat lusten we wel hoor. ook onze kamer is een plaatje uit een engels geschiedenisboekje, echt leuk. in het huis hangen ook allemaal klokken en een voor een gaan ze slaan, het lijkt de Adams family wel. we hebben een aparte badkamer voor ons zelf op de gang en in de kamer hangen de badjassen. lachen toch.

IMG_0039 IMG_0042 IMG_0043 IMG_0044 IMG_0047

'van onze gastvrouw krijgen we een platte grond met eetgelegenheden en winkels en we eten een eenvoudig broodje even verder op. daarna een biertje doen in de tuin van de b&b want achter het huis is een gigantische tuin die keurig onderhouden is en een hele lap grasveld met bomen en overal zitjes. helaas ook hier weer vliegende mumsels waar je gek van wordt dus zijn we maar op de kamer gaan zitten. uit het raam zien we de hertjes door de tuin lopen, helaas af en toe de herrie van de snelweg op de achtergrond.

IMG_0050 IMG_0051  IMG_0055 IMG_0057 IMG_0063 IMG_0070

dit is ons laatste overnachting in Nova Scotia, morgen vliegen we naar Newfoundland. hopelijk krijgen we morgen voordat we gaan vliegen goed bericht van mike dat hij voorlopig nog mag blijven bij de marine. ik ga de hele nacht maar duimen voor hem denk ik.

1. Paul:
    18 juni 2015
    We duimen allemaal voor Mike! Goede vlucht naar het eiland en wederom veel reisplezier.