Ingonish naar st. peters

16 juni 2015 - Saint Peters, Canada

Dag 13

16 juni

Gisteren avond ging in de kamer de verwarming opeens branden, pff. Wij zoeken naar de thermostaat maar niets te vinden??? Alleen op de gang??? stiekem maar lager gezet. we hebben het raam en het gordijn maar opengelaten voor een beetje frisse lucht en vanmorgen werd ik wakker omdat ger op mijn arm tikte "kijk nel, mooi' (lekker ding hé). maar het was inderdaad een mooi gezicht, jammer van de elektrisiteits draden ervoor langs maar ik had geen zin om om 5.15 uur me aan te kleden en naar buiten te gaan hihi.

IMG_0004 - kopie

Daarna nog even lekker geslapen en om 8 uur een wel heel simpel ontbijtje voor een B&B gegeten. Toast en koffie??? nou ja, maakt ons niet uit hoor maar voor een bed and BREAKFAST is het wat beperkt. o ja, ik vergeet de cornflakes met melk nog. Voor een goeie bak koffie maar gestopt bij de tim Hortons :-)

De koffers en de rest van de zooi weer in de auto gegooid en op weg richting Sydney waar we willen kijken bij Marconi national historic site waar de eerst wireless verbinding over de oceaan werd gerealiseerd. Daar aan gekomen bleken daar alleen wat vrijwilligers op leeftijd te zitten die zeiden dat we wel ff mochten kijken maar eigenlijk was het dicht????? ok ook hier nog geen hoogseizoen dus.

IMG_0012  IMG_0011 voor wout xxx

Na een foto gemaakt te hebben voor Wout van gastel zijn communicatie hart zijn we verder gereden richting Fort Louisbourg. Hier is een fort van de fransen uit 1780 of daar om en nabij. Het is inderdaad een groot fort met mooie gebouwen maar je raakt een beetje de weg kwijt. Het lijkt niet logisch in elkaar te zitten maar ok het ziet er wel goed uit.

IMG_0029   IMG_0036  IMG_0039

IMG_0039  IMG_0045  IMG_0052

IMG_0058     DSC01242

Het zonnetje is inmiddels verdwenen en er staat een koude wind dus na een rondje fort zijn we naar de Waterfront gereden op zoek naar . . . . .  Inderdaad een happie en een bakkie. De vis afslag in den helder kunnen we dan ook het Waterfront zoeken maar we vonden wel een leuke tent aan het water en daar heb ik een lekkere bak thee genomen, geen koffie voorlopig, een sandwich en garlic bread met kaas hmmmmmm lekker hoor.

IMG_0060    IMG_0059

Daarna het laatste stuk van de weg richting st. peters waar een kanaal is gemaakt tussen het grote bras d'or lac naar de Atlantische oceaan. We slapen hier in de orgineel genaamde Bras d'or lakes Inn waar we een mooie kamer hebben en ook nog een licensed restaurant dus we hoeven de deur niet meer uit.

IMG_0061  IMG_0064  IMG_0065

1. Paul:
    17 juni 2015
    Een echte INN, als dat geen goed ontbijtje wordt straks ....... wederom leuke en scherpe forto's. veel leut verder luitjes :-)
  2. Ivonne:
    17 juni 2015
    wij zijn 27 en 28 juni in Ocean Vieuw Hotel Rocky Harbour en gaan op 28 juni de Brook Pond boat tour doen. Daarna via bootovertocht voor 3 nachten naar Baddeck, Silver Dart Lodge, daarna naar Charlottetown voor 2 nachten