Baddeck naar Ingonish

15 juni 2015 - Ingonish, Canada

Dag12

15 juni

Gisterenavond werd het al weer wat mooier weer en een mooie avond lucht.

IMG_0004     IMG_0010

's morgens het gordijn open en ja hoor het er is weer een blauwe lucht. In de ontbijtkamer met prachtig uitzicht een simpel ontbijtje en ff zitten kletsen met het oude mannetje dat me gisteren ook had geholpen bij het inchecken. Ik stond met mijn bakkie koffie van het uitzicht te genieten en toen wenkte hij me en vroeg over de douche. Hij is oorspronkelijk van schotse afkomst en zijn familie komt uit applecross. Ook nog even over de Canadezen en de oorlog gesproken, erg leuk.

IMG_0011

Daarna stond het eerst deel van de Cabot trail op het programma, dit is een prachtige weg langs de kust met steile wegen op en natuurlijk ook weer naar beneden. We hebben een strak blauwe lucht dus schitterend uitzicht over zee. IMG_0012  IMG_0014  IMG_0017  IMG_0028

IMG_0067  IMG_0053

We hebben wat kleine wandelingetjes gedaan, de langste bijna 2 km en dat ging goed met ger dus dat was wel lekker. Bij het begin staat een bord met let op coyote country. Met uitleg wat te doen en ook bear and moose. Het pad is prachtig tussen de maple bomen en tussen rotsen een boomwortels. Twee bruggetjes brengen ons naar een kleine waterval. Terug langs de andere oever van de rivier, deze kant loopt iets moeilijker door stenen e.d. maar een mooie wandeling.

IMG_0106 IMG_0117

Daarna vervolgen we onze weg over de cabot trail met schitterende uitkijkpunten en een blauwe zee.

IMG_0087  IMG_0082  IMG_0038  IMG_0028

Halverwege eten we een happie en na een mooie rit komen we bij ons volgende motel The Island Inn in Igonish.

IMG_0145       IMG_0141

Wederom een schitterend uitzicht dit keer met uitzicht over zee tussen de bomen door. We eten in het restaurant vlakbij en moe maar voldaan belanden we weer in onze motel kamer. We hebben tv met het juiste kanaal dus we gaan de nederlandse dames tegen canada kijken, hup holland :-)

1. Ivonne:
    16 juni 2015
    hoe heet de wandeling die jullie gedaan hebben. wij vertrekken op 20 juni. eerst naar NFLl, ben benieuwd of we jullie tegenkomen.Cape St Mary, St John 3 dagen, Gambo, Gros Morne en verder
  2. Paul:
    16 juni 2015
    Met al die elanden in de buurt moet daar toch wel moose milk te krijgen zijn? :-) De natuur is daar wel erg mooi aan de foto's te zien. Hebben ze bij een drogist of apotheek niks tegen de muggen?
  3. Hilda:
    16 juni 2015
    prachtig de Chabot trail, fijn dat jullie mooi weer en dus uitzicht hadden. Al Deet gekocht??
  4. Bert:
    Hoi Nelleke en Gerrit,

Ziet er allemaal mooi uit.
    Ook fijn dat jullie een beetje goed weer hebben.
    Geniet ervan.

Groet, Bert
  5. Nelleke barten krijgsman:
    16 juni 2015
    Yvonne: het is maar een wandeling van 1.7 km hoor maar wel leuk. bij het visitors centre ff een kaart halen hier staan heel veel leuke wandelingen op. deze heet Macintosh brook. wij gaan ook naar st. mary's en gross more, zie overzicht van onze reis voor data
    Hilda: we hadden al deet mee, het helpt iets maar we zitten toch onder de bulten
    paul: eland melk brr klinkt niet lekker is zeker bier :-)
  6. Nelleke barten krijgsman:
    16 juni 2015
    thanks brt, hoor dat het jaarverslag ook gearriveerd is
  7. Ivonne:
    16 juni 2015
    wij zijn vanaf 27 juni in gros morne, jullie zijn daar volgens mij dan net weg. dus we zijn benieuwd naar jullie verhalen. Twillingate zit niet in onze reis. na gros morne boot vanaf Port aux basue naar baddeck( 3 nachten en dan via Fundy park, Siant John en Digby naar huis. total 3 weken. eentje korter als jullie ! veel plezier nog
  8. Nelleke barten krijgsman:
    16 juni 2015
    twillingate niet in jullie reis, jammer :-)
    wij zijn 24 en 25 maar ook 28 juni in gros morne, 28ste zitten we in het shallow bay motel cow head, baddeck is een leuk plaatsje, wij zaten in de Baddeck Inn boven op met uitzicht over het water, erg leuk. Fundy bay is erg mooi, ongelovelijk dat hoogte verschil. prettige vakantie en wie weet tot ziens in gros morne :-)