Hopewell rocks, Cape engage en Fundy national park

9 juni 2015 - Hopewell Cape, Canada

Dag 6

9 juni 2015

Vanmorgen een eenvoudig maar gratis ontbijt in het Hopewell rocks motel and country Inn met uitzicht over de Fundy baai. Het lijkt een gewone motel kamer maar deze kamers hebben een achteruitgang naar een overdekte gang met stoelen om de stand van het water in de gaten te houden.

IMG_0001

Vanochtend gaan we bij Hopewell rocks kijken hoeveel het water gezakt is maar dat is pas om half 1 op zijn laagst dus zijn we eerst nog naar een gallery geweest met schilderijen en foto's van wildlife, erg mooie dingen tussen hoor. Daarna terug naar  Hopewell rocks, het water is inderdaad heel erg gezakt, mooi gezicht hoor.

IMG_0030   IMG_0022

Bij het eerst uitkijkpunt vliegt er net een bald eagle weg, te laat met het fototoestel maar wat een mooi gezicht. Verder naar de andere uitkijkpunten en bij het laatste punt ben ik de 99 treden afgelopen naar de bodem van de oceaan. Schitterend om daar gewoon op de grond te staan die over 6 uur weer helemaal onderwater staan. Helaas kon ger niet mee want die 99 treden moet je ook weer op en dat gaat gewoon niet.

IMG_0038

Als super toeristen weer met de shuttle terug en een bakkie gedaan in het bezoekerscentrum. Toen opweg naar Cape engage, dit is een schitterende rots die uitsteek in de baai. Het begint wat te waaien en te regenen maar dat mag de pret niet drukken. We lopen naar een leuke vuurtoren en daar heb je een mooi uitzicht over de rotsen die nu boven water staan. We lopen nog een stuk langs de rand en daarna ff wat drinken. Ik ben toen nog de trappen af gelopen om wat te fossill hunten, wel iets gezien ik denk planten resten.

IMG_0064   IMG_0070 IMG_0085

Ger stond toen ik terug kwam lopen te kletsen met een enthousiaste medewerkster en zij was benieuwd hoe we er op kwamen om hier naar toe te gaan. Nou Travel Channel, toe moest ze lachen. Toen ze hoorde dat we uit Nederland kwamen kregen we allebei een speldje met de canadese vlag. Als laatste was vandaag Fundy National park aan de beurt en kon ik voor het eerst mijn discovery pass gebruiken. Het regende inmiddels behoorlijk en we hebben er wat uitkijkpunten bekeken. Het park is schitterend met licht en donker groene bomen door elkaar en mooie ruige kust lijn en aan het eind nog een rode coverd bridge=overdekte brug die je ook vaak in films ziet.

IMG_0099

Toen naar Alma opzoek naar een pub maar weer niet echt wat gevonden. 1 cafe was een snackbar en de lobster shop verkoopt ook geen bier. Dus zijn we terug gereden naar de plek waar volgens de receptioniste van het motel een pub moest zitten. Helaas die was gesloten. Laatste poging dan maar, er moet 10 minuten de andere kant op nog iets zijn. En ja hoor daar is de Iron Horse, ook meer snackbar achtig maar net ff wat leuker. Het was inmiddels als weer etens tijd dus hebben we schandalig lekker gegeten. Ger had een steak en ik had spareribs hmmmmmmmmm zalig. Daarna nog even langs een ijs winkeltje dat ik op de heenweg al gezien had. 50 smaken ijs, lekkerrrrrrrr. ik neem een medium cone met mocca almond fudge ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh dat is me toch een lading ijs met hele noten er in, gatver wat hebben we het toch rottig.

IMG_0108  IMG_0107

In de kamer maar lekker uitzakken en ff kijken of we een lekkere douche kunnen nemen, welterusten

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paul:
    10 juni 2015
    Zo te zien hebben ze alle 50 smaken in dat 'medium' ijsje gestopt :-) Blij dat jullie ervan genieten, maak pret.
  2. Charlot:
    10 juni 2015
    Je had zeker het kleinste ijsje genomen heerlijk om sochtends op te staan en te kunnen meegenieten van jullie avontuur! Genietze!!
  3. Wout:
    10 juni 2015
    Vies ijs, you lucky b......!!!
    Geniet, zou ik zeggen.
  4. Anouk stroo:
    10 juni 2015
    Wat hebben jullie het zwaar!! Leuke verhalen Nel. Mooie omgeving ook!! Veel plezier nog verder!!! Xxx
  5. Lilian:
    10 juni 2015
    Wat geweldig leuk om te lezen, geniet ervan, nog een hele fijne vakantie voor jullie beiden.
  6. Bert:
    Hoi Nelleke en Gerrit,
    Ziet er allemaal goed uit zeg.
    Prachtige omgeving, maar denken jullie wel een klein beetje om de lijn met al dat lekkere eten......

Groet en plezier, Bert
  7. Diana:
    10 juni 2015
    Prachtige reis, jullie genieten er goed van zie ik.
    Ga zo door. Groeten en veel plezier Diana