Hopewell Cape naar Grand Falls Newbrunswick

10 juni 2015 - Grand Falls, Canada

Dag 7

10 juni

Helaas was de douche gisteren niet warm dus maar wat afgespoeld, de pyama aan een lekker op bed hangen. Vanmorgen weer lekker ontbeten en daarna begon de rij dag. We moesten vandaag rijden naar Grand falls een uurtje of 5 rijden maar het was slecht weer. Regen en dikke mist dus dan gaat het wat langzamer. Ook waren ze in Fundy Nat. park met de weg bezig dus dat houdt ook wat op. Het begin van de weg zat dus dik in de mist dus daar hebben we niet veel van gezien. In st. martins een bakkie koffie gehaald in zo'n alles en nog wat winkeltje (zonder zitplaasen) en buiten in de mist opgedronken en hupla weer verder richting Saint John waar we de reversing tides willen zien.

IMG_0008

Hier botsen de ingaande en uitgaande water stromen tegen elkaar en dat zorgt voor grote draaikolken, net zoals de saltstraume mike. Het was nog steeds wat mistig maar wel droog en de temperatuur is prima, rond de 20 graden. Natuurlijk eerst een bakkie (taco hihi) en daarna zijn we over de brug gewandeld die over de stroomversnelling heen gaat. Aan de overkant is een mooie plek om foto's te maken. Mooi gezicht hoor dat snelstromende water rond de rotsen. IMG_0024  Weer de auto in voor de volgende etappe Fredericton waar we in een restaurantje langs de weg iets wilde eten. Aan de buitenkant ziet alles eruit alsof het gesloten is en kaal maar gelukkig brandde het bordje OPEN dus wij naar binnen. Verbaast kijken we om ons heen als de hele zaak een stap terug lijkt te gaan naar een snackbar uit Grease. Ook van die mooie zitjes en aan de muur hangen foto's van het ijshockey team maar ook hele wanden vol auto's en motoren, kijk dat is dan ff leuk na uren in de auto te zitten. IMG_0030    IMG_0031

we eten een lekker Turkey sandwich/wrap en genieten van alle foto's. Daarna op naar Grand Falls waar we een kamer hebben in het Hill top motel met uitzicht over de grand falls. Het hotel is zo gevonden en inderdaad ons balkon kijkt uit over de waterval. Helaas is het een gecontroleerde waterval en zitten we eigenlijk aan de verkeerde kant maar het is wel het enige hotel dat uitzicht heeft op de waterval dus.

IMG_0038                 IMG_0049

Ingecheckt en meteen maar even naar de waterval gereden om de boel op de foto te zetten. Inmiddels is het weer ook reuze opgeknapt en kunnen we mooie foto's maken van de waterval in het zonnetje. Naast de waterval is het visitors centre en we informeren of de pontonbootjes die we in de folder hebben gezien ook al varen. Na een vertwijfeld "I don't think so" gaat ze toch even bellen en ja hoor, we hebben mazzel. Morgenochtend kunnen we voor dat we verder rijden met zo'n bootje meer die de gorge=ravijn invaart en naar het smalste deel van de rivier vaart. Op deze manier kunnen we samen het ravijn bekijken want anders moet je  401 traptreden af en ook weer op.

Na een auto rit van 7 uur zijn we wel toe aan wat te drinken en eten en gaan lekker in het restaurant van ons hotel voor het raam met uitzicht op de waterval zitten. we eten een lekker pizza en gaan moe maar voldaan naar onze kamer. we zitten nog ff op het balkonnetje te kijken als we beneden een mumsel zien kruipen. het lijkt eerst een bever, toen een otter maar het was geen van beide. wat het wel was geen idee, geen rat hoor.

hier gelukkig wel een warme douche en daarna een bakkie koffie en dan is er alweer een dag voorbij.

1. Paul:
    11 juni 2015
    Nou komt er pas echt kleur aan: panorama, pils en pizza :-) Benieuwd naar de foto's van het ravijn. Enjoy :-)
  2. Marlies:
    11 juni 2015
    Mooi hoor en indrukwekkend!
    Groetjes,
    Marlies